Week 5.1

13 maart 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Deze week heb ik een begin gemaakt met m'n eerste onderzoekje. Eerst een hoop cups schoongebrand en vervolgens gerund met de PyGCMS om te kijken of ze wel echt schoon waren. Vervolgens heb ik mijn eerste echte samples gerund! Helaas was de MS het hier niet mee eens.. Eerste sample ging goed, maar daarna kreeg ik steeds een melding dat er insufficient tap current was (wat zorgt voor de ionisatie van de stofjes voordat de massa lading berekend kan worden). Ook was er een mega waterpiek te zien.. Dus eerst de GC maar weer op het bakeout programma, alle restjes die nog in de column zaten wegbrangen. Volgende dag weer een autotune, een standaard en een testmix gedaan, zag er allemaal prima uit. Toen maar weer de sample van de dag ervoor gerund, weer insufficient tap current.. Toen degene gerund die t de dag ervoor wel deed, ook insufficient tap current.. Beetje gegoogled samen met Leah, waarschijnlijk is het een combinatie van het soort sample en een probleem met de filamenten die voor de stroom zorgen. Blijkbaar zijn er 2 filamenten, de een schiet elektronen, de ander vangt ze op, en degene die schiet kan het probleem zijn. Gelukkig kan je ze ook omdraaien, waardoor nr 2 op nr 1 schiet, dus dat hebben we nu gedaan. Nu van het weekend de GC weer lekker opstoken om alle restjes te verbranden en hopelijk doet hij het maandag weer goed! (fingers crossed, want Leah is er niet dan.. dus als ie het niet doet ben ik de sjaak:p)

Verder een hoop gezeik met m'n huisgenootjes.. Ik heb vorige week besloten dat ik geen slaaf van m'n huisgenootjes meer wil zijn, wat betekent dat ik niet meer hun boodschappen ga halen en die niet meer alleen de berg op ga slepen en niet meer alleen ga staan koken en niet meer dan ook nog help met afwassen. Dit voor mezelf opkomen heeft m'n huisgenootjes veranderd in mega bitches.. M'n opleiding en m'n kennis trashen, bitchy opmerkingen, of juist compleet negeren, kan echt niets meer goed doen.. Dat is dan op zich nog wel te handelen, maar nu houden ze me ook expres wakker, radio super hard zetten of extreem hard zitten praten en lachen terwijl ze normaal altijd op tijd te bed zijn.. Lekker over me roddelen maar dan op zo'n niveau dat ik wel hoor dat ze t over me hebben maar net niet kan verstaan wat ze precies zeggen.. Nooit de koelkast willen ontdooien en dan ineens besluiten dat ze wel de koelkast willen ontdooien op het moment dat ik net voor 3 dagen eten heb gehaald nadat zij die dag hadden afgewezen.. Dit en nog veel meer gezeik heb ik afgelopen week en deze week moeten doorstaan, maar dat was nog niet genoeg.. omdat ik dinsdag m'n eten niet kwijt kon door de giga ijslaag in de koelkast had ik de groentela (waar alleen wat appels van mij in zaten) eruit gehaald zodat m'n eten op die plek kon leggen. Toen ik 's avonds weer thuis kwam zat eentje me beneden op te wachten, begon midden in de hal te schreeuwen  dat ik eens normaal moest doen en dat er iets goed mis met me is.. ik had hier geen zin in dus ik liep door naar de lift, toen kreeg ik naar m'n hoofd geslingerd dat ik een trut was. Ik had de lift net op tijd dicht waardoor zij met de volgende moest, maar ze was snel genoeg boven voordat ik kon gaan douchen, schreeuwend dat we moeten praten omdat ik de sfeer verpest in huis en ze me toch echt moet vertellen hoe stom ik wel niet ben.. Ik zei dat ik daar geen behoefte aan had (like duhh) en dat ik ging douchen en naar bed ging. Daar ging madam echter niet mee akkoord en ramde dr voet tussen de deur.. uiteindelijk heb ik toch de deur dicht gekregen en kon ik gaan douchen maar toen ik aant omkleden was hoorde ik al gerommel in de koelkast.. Toen k klaar was met douchen keek ik in de koelkast en ja hoor.. madam had mijn eten deels in de la gepropt (m'n arme burito plat en de helft van de inhoud eruit geperst) en deels weer boven onder het ijs gelegd (m'n groente was dus al deels aant bevriezen, fucking smerig..) Dus ik die la er weer uit gehaald en m'n eten gered.. eentje hoorde dat en zo gauw ik op mn kamer was gingen ze weer naar de koelkast en begon t roddelen en belachelijk maken weer.. Toen ik later die avond naar de wc moest 's avonds (ik kon niet slapen omdat ik opgefokt was de oorlog die ze schopte eerder die avond en al het geroddel wat volgde en die radio die nog nooit zo hard heeft gestaan als toen..) waren die meiden al naar bed. Gelukkig zou je denken.. Maar het hele huis hing vol met briefjes (zie foto's..) en dan verpest ik hun dag en de sfeer in huis? Gelukkig zijn ze strx 2 weken weg, dan heb ik ff rust..

Maar ondanks al dat gezeik vermaak ik me nog prima:) Heb het naar m'n zin op mn stage, heb een hoop toffe mensen leren kennen en heb een paar toffe meiden gevonden waar ik super veel leuke dingen mee doe :) zo zijn we maandag lekker uit eten geweest met Pilou, Marieke, Franka en Avi en ga ik samen met Franka elke dinsdag en donderdag naar pilates yoga en zo'n beetje alle doordeweekse dagen naar de sportschool! We gaan ook samen naar Lake Taupo, daar leuke dingen doen en lekker hiken en nog veeeeel meer! Die zielige gevalletjes waar ik mee samen woon kunnen mijn tijd hier niet verpesten :)
Dit weekend eerst naar Coromandel! Zal ergens in de loop van de week m'n verhaaltje weer posten :)

Cheers!