Week 5.2: Coromandel

16 maart 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Zaterdag ochtend weer om half 9 beneden verzameld voor een trip naar Coromandel! Het was weer een lange busrit.. Wel een mooi uitzicht gehad onderweg, zie foto's. Zo zagen we ook het Pinnacles gebergte, waar ik later nog de pinnacles hike ga doen! Na zo'n 4 uur zijn we aangekomen bij Cathedral Cove (lees op de parkeerplaats boven..). Nu nog 3 kwartier in de hitte over bergjes lopen om bij Cathedral Cove te komen, blij dat ik, ondanks dat er nix over lopen op de website stond, toch m'n schoenen in m'n tas had gegooid :p Het was de wandeling meer dan waard, wat was het daar mooi! Voor wie het interessant vind, er is hier ook een deel van Narnia opgenomen ;) ( zie https://www.youtube.com/watch?v=39xnFVV4IpQ )

Na Cathedral Cove dus weer 3 kwartier terug gelopen over de bergjes en door gegaan naar Hot Water Beach. Op zich ook een mooi strand, maar waar je natuurlijk voor gaat is Hot Water! Normaal kan je daar een kuil graven waardoor er water uit een ondergrondse stroom naar boven komt wat tot wel 60 graden warm kan zijn! Helaas stond het water te hoog (door Pam mss?) en ging het lekkere warme badje niet door :( Wel een lekkere barbecue (met een mooi uitzicht) gehad!

Daarna door naar het hostel, waar het een race was om de kamers :p Gelukkig was ik als een van de eerste de bus uit, dus had een super chill plekje. Ik had samen met Laura en Ymke een afgesloten nisje in een 10 persoonskamer weten te bemachtigen:) Toen snel snel douchen, we hadden 45 min om ons klaar te maken en wel 1 douche voor 9 meiden en een gozer.. Moet zeggen, dit ging nog best goed! We waren maar een paar min later klaar, maar toen moesten we nog 45 min wachten totdat de rest klaar was met drankspelletjes.. Uiteindelijk toch naar de kroeg gegaan, wat niet echt boeiend was.. Er speelde een bandje allemaal nummers die we niet kende, nogal ondansbaar en mega hard waardoor je elkaar ook niet kon verstaan. Zijn ook niet tot het eind gebleven :p Nadat Ymke stopte met snurken eigenlijk best chill geslapen :)

Zondag hadden we zomaar een eitje bij het ontbijt :o Na het ontbijt met z'n allen de bus weer in, waar we te horen kregen dat het zee kajakken niet door ging door Pam, mega balen! Dit was juist waarom ik met deze trip mee ging.. Als vervanging zijn we naar Cooks Beach geweest, waar captain Cook voor het eerst voet aan land zette ergens lang lang geleden (lekkah boeiah :p). Na een kwartiertje zijn we doorgegaan naar Purangi winery. Hier konden we 6 drankjes proeven, een aantal likeurtjes, een witte wijn, een port en een cider. Eerlijk gezegd was alleen de port een beetje te hachelen.. (al waren daar de meningen ook nog over verdeeld :p) Daar hebben we ook pizza gegeten voor lunch, fucking $18 voor een margherita, en best een kleine ook.. Hij was op zich wel lekker, maar niet $18 lekker! Toen begon de lange terugweg weer, met aardig wat files vanwege de evacuatie voor Pam.

Pam viel bij ons gelukkig mee, maar de oostkust wordt zwaar getroffen! (zie http://www.nzherald.co.nz/northern-advocate/news/article.cfm?c_id=1503450&objectid=11417940 en http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11418050 )

Al vraag ik me af of Pam mss ook in mijn kamer heeft huisgehouden.. Mijn hoofd is op miraculeuze wijze uit de foto's gescheurd en m'n vlees vanuit de vriezer lag op de grond van de keuken.. Daarnaast zijn er allerlei algemene douchespullen verdwenen.. Super sneue huisgenootjes heb ik toch.. Super fijn thuiskomen, horen dat je voor 3 dagen eten en drinken moet inslaan ivm Pam en dan kom je thuis en dan blijkt dat je eten wat je nog dacht te hebben al 2 dagen buiten de koelkast ligt.. thanks guys..

Al met al dus niet het beste weekend ooit gehad.. Helaas :( Maar evengoed wel prima vermaakt met Pilou, Marieke, Franka, Ymke, Laura en alle nieuwe mensen die ik weer heb leren kennen :)

Tot snel maar weer!

1. Opa en oma:
    16 maart 2015
    Je bent in een prachtig land. Leuk dat we alles zo een beetje mee kunnen maken.
    Je hebt wel vervelende huisgenoten, misschien verandert er wel een keer wat. Gelukkig zijn er ook nog leuke mensen.
  2. Suusje:
    16 maart 2015
    Ja mooi he :)
    En komt wel goed, krijg donderdag een nieuwe kamer! slechter dan dit kan het niet worden :p