Week 6

24 maart 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Maandag ben ik op aanraden thuisgebleven ivm Pam. Dat was echt niet nodig geweest, maandag was alles alweer helemaal rustig hier! Dinsdag weer naar stage geweest, waar ik weer lekker met m'n onderzoekje bezig ben geweest:) Woensdag kreeg ik helaas migraine, waardoor ik de rest van de week op bed heb gelegen :S Ik moest helaas wel verhuizen in die tijd, wat weer veel langer duurde dan ik hoopte.. Wie m'n nieuwe huisnummer wil hebben moet maar  een berichtje sturen of m ff aan Sander vragen ;)

M'n nieuwe kamer is groter dan de vorige en hij heeft een echte muur ipv een houten plankje wat niet tot aan de grond doorloopt! Dus das wel fijn:) Nadeel is dat t een grote smerige teringzooi is hier binnen.. Gelukkig zijn m'n nieuwe huisgenootjes het daar mee eens en gaan we binnenkort ff een grote schoonmaak houden, zo'n 8 paar schoenen weggooien die hier staan waarvan niemand weet van wie ze zijn, nieuw douchegordijn kopen want deze is echt te ranzig voor woorden! Dus hopelijk wordt het binnenkort een beetje woonbaar.. Ook zijn er geen pannen hier.. Die horen er wel te zijn, dus ben naar de receptie geweest maar die hadden niet meer.. Er was al wel besteld dus die zouden ze zo gauw ze binnen waren in ons appartement zetten.. Helaas hebben we nog steeds niets gezien.. Leef nu dus al 2 weken op afhaal en uit eten, eerst omdat ik niet wilde koken omdat ik dan te lang bij m'n 2 vorige huisheksen in een kamer moest zijn, en nu omdat er gewoon geen pannen zijn en ik niet kan koken.. Beetje jammer weer! Hopelijk komt dat ook snel goed, anders ga ik maar weer klagen bij de receptie.

M'n huisgenootjes zijn wel super tof! Een Thais meisje, Pae, van 18. Zij studeert hier, nu eerst een jaar voorbereiding op de universiteit en vanaf volgend jaar wil ze Digital Design studeren. Daarna hoopt ze nog een paar jaar werkervaring op te doen voor ze uiteindelijk weer terug gaat naar Thailand. En ik dacht dat ik t zwaar had met m'n half jaartje aan de andere kant van de wereld! Dan ben je 18 en dan emigreer je gewoon ff voor zo'n 8 jaar.. Gelukkig voor haar heeft ze wel een paps met genoeg geld waardoor ze iedere vakantie terug kan :) En daarnaast hoeft ze nooit te koken, niet eens d'r ontbijt te maken, ze eet gewoon alle maaltijden buiten de deur :p

M'n andere huisgenootje is Duits en heet Sofie. Ze is 24 en is hier om werkervaring op te doen als makelaar. Ze is echt super gezellig en super vrolijk :) Ik heb haar nog niet super veel gesproken omdat ze een vriendin te logeren had van t weekend, maar daar gaat vast snel verandering in komen:)

Vrijdag avond ging het gelukkig weer wat beter, dus ben gezellig mee geweest naar movie at the park, waar The Intouchables draaide. Het was alleen echt koud, de grond was vochtig en dus al snel m'n kleren ook, en ik was zo gaar van de migraine, dat ik halverwege maar naar huis ben gegaan. Hierdoor heb ik ook de rest van het weekend eigenlijk niets gedaan, alleen beetje met een boekje in het park gelegen. Op zich ook geen straf;) Toch voel ik me een soort van schuldig, zo weinig tijd om leuke dingen te doen en alles te bekijken hier, en dan lig ik alleen maar een beetje in het park.. Ma goed, maar niet te veel bij nadenken en gewoon volgend weekend weer leuke dingen doen ;) Int park wel allemaal (naar mijn zin iets te grote) insecten gezien en de musjes uit m'n had laten eten enzo, lekker ontspannen en m'n boek al bijna uitgelezen :p

Dat was dan alweer een week.. T lijkt wel gisteren dat ik m'n vorige blog heb geschreven, wat gaat de tijd toch hard! Alweer op een kwart van m'n stage.. Al is het toch echt al veel te lang terug dat ik iedereen thuis gezien heb en duurt het nog veel te lang voordat Sander eindelijk hier is! Wat zorgt voor een lekkere tweestrijd in m'n hoofd:p De tijd gaat veel te snel hier, maar toch kan ik niet wachten tot m'n stage voorbij is.. Maar zoveel mogelijk proberen te genieten en op naar de volgende week!

Liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade