Week 22

11 juli 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

De eerste week vakantie zit er alweer op :o We zijn maandag naar northland vertrokken. We zijn naar de Whangarei falls geweest waar we lekker ruim 2 uur hebben gelopen. Toen doorgereden naar Bay of Islands, waar we in Paihia lekker spareribs hebben gegeten en hebben overnacht. De volgende dag Zijn we doorgereden naar Cape Reinga, waar we de Clash of the Oceans hebben gezien. Hier komen de Tasman Sea en de Pacific bij elkaar, wat zorgt voor draaikolken en verkleuringen in het water enzo. Tof om te zien :) Toen doorgereden naar te Paki waar ze mega duinen hebben. Je kan hier met een bodyboard vanaf surfen, maar we hadden niet zo'n zin in nat zand in de kleren dus dat hebben we maar overgeslagen :p Nog naar 90 mile beach geweest, het langste strand van NZ, waar we stukje hebben gelopen :) en toen in Pukenui geslapen. Dit is een een of ander klein gehucht, dus we moesten nog een uur rijden om ergens wat te kunnen eten. Enige wat open was, was best prijzig, en helaas niet zo lekker :( Ma goed, je kan niet alles hebben :p

Woensdag zijn we op weg gegaan om de grootste Kauri bomen van NZ te zien. Tomtom scheen er mee uit, dus op google maps verder.. Wat een ramp was dat! Die stuurde ons over allerlei gravel wegen waar je door grote logging trucks van de weg werd gereden of waar de wegen zo smal en stijl waren dat we er amper konden rijden. Na de hele dag te hebben gereden konden we de bomen niet vinden in het bos :( Bleek bij het andere visitorcentre te zijn.. Het werd ondertussen al donker, dus we zijn maar doorgereden naar huis.

Donderdag zijn we naar Piha geweest, het black sand beach bewonderd en naar de Kitekite Falls gelopen. Daarna nog naar Muriwai gereden, waar we een stuk langs de klippen zijn gelopen en Jan van Genten hebben gezien :) Was nog een beetje vroeg voor de broedplekken, maar we hebben er wel 2 zien vliegen :) 's Avonds bij een steak restaurant uit eten geweest, was wel lekker :)

Vrijdag en zaterdag was het opruimen en inpakken en we gaan zo de camper halen! Laat het avontuur maar beginnen ;)

Liefs