Week 4

8 maart 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Wat gaat de tijd hard.. week 4 alweer! Voor ik daar over begin, de foto's vant raften staan bij vorige week! Ik ben links voor in de boot ;)

Afgelopen week heb ik iedere keer de GC op gestart en zelf de autotune en testmix en standaards gerunt :) alles is goed gegaan, dus mag komende week op naar de volgende stap, m'n eigen samples extraheren van de swabs! Verder een beetje gekeken bij wat de rest van het team aan het doen was. Zo heb ik allerlei zaken gezien waarbij kleine korreltjes met de FTIR bekeken zijn om zo met het infraroodsprectrum te bekijken waar deze korreltjes uit bestaan. Heb ook gezien hoe ze met behulp van polarisatievellen plastic zakjes van een plaats delict koppelen aan zakjes gevonden bij een verdachte, echt super tof om te zien, allerlei mooie kleurtjes, afhankelijk van de dikte van het plastic op verschillende plaatsen. Ben ook meegeweest naar een rechtszaak, wat echt super tof was! Hier heb ik gezien hoe de verdediging elk klein kansje aangrijpt op je hele verhaal de grond in te boren.. De zaak waar ik naartoe was ging om een verbrand lichaam waarvoor 2 verdachten nu zijn aangeklaagt. Er zijn rond het lichaam grondmonsters genomen en ook tussen het lichaam en de weg in. Die grondmonsters zijn vervolgens door mijn begeleider geanalyseerd en daarbij zijn ontbrandbare vloeistoffen aangetroffen. Er was verder niet zoveel om onderuit te halen dus toen probeerde de verdediging maar te zeuren over dat er geen foto's waren van de precieze plaats van waar de monsters zijn genomen, dat er alleen een schets was waarop ongeveer was aangegeven waar de monsters waren genomen. (Alsof t wat uit maakt waar ze genomen zijn, 5 cm naar links of naar rechts maakt niet uit, er is gewoon ontbrandbare vloeistof gebruikt op en rond het lichaam en van het lichaam naar de weg toe..) Hier hebben ze dus een uur over gezeurd.. Vervolgens begonnen ze te piepen over de schets, er stonden indrukken in de grond ingetekend waarbij stond mogelijk bandenspoor, maar die sporen waren niet overal even breed, dan kon het toch geen bandenspoor zijn? Waarop de deskundige antwoorde dat ie niet van z'n assistent verwachte dat ze zo goed schetste als dat je een foto zou maken, als dat nodig was zou ie wel gewoon een foto nemen, toen was de verdeding uitgelult :p

Verder heb ik vrijdag gezellig met Franka, Pilou en Marieke wat gedronken en voor het eerst sushi gegeten (!) was super lekker was en daarna nog een filmavondje gehad:) Zaterdag ben ik met Franka naar Auckland domain geweest, een groot park midden in het centrum, echt een soort van tropisch oerwoud :p super tof! Midden in het park zit het Auckland Museum, waar we ook nog even rond hebben gekeken. Hier hebben we allerlei geschiedenis van NZ, moari, vulcanen en allerlei flora en fauna gezien. We zijn ook in een simulatie geweest van een vulkaanuitbarsting voor de kust van Auckland, best indrukwekkend. 's Avonds met Franka, Pilou, Marieke en Avi wat wezen drinken, super gezellig. Zondag met studenttrips een City tour gedaan, waarmee we naar Auckland domain zijn geweest en wat hebben geleerd over de planten die daar groeien, daarna zijn we door gegaan naar Devonport, waar we een rondleiding hebben gehad door North Head, een oud fort in/op een oude vulkaan. Hier hebben we ook een bbq gehad, NZ style, worsten met ui en tomatensaus op brood :) Daarna nog naar Mt Eden geweest en een mooi uitzicht over de stad gehad. Was een beste klim, maar dan heb je ook wat ;)

Tot volgende week maar weer!

Cheers

1. Evelien:
    11 maart 2015
    Wat een rechtszaak zeg en wat een vette foto's van het raften! Veel plezier!