Week 3.2: Rotorua

28 februari 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Kia ora!

Eindelijk m'n blog over Rotorua!;) Heb nog steeds de foto's niet vant raften nie.

We moesten zaterdag om halg 9 beneden staan. Na ruim 3 uur rijden kwamen we aan bij de plaats waar we gaan raften. Na een praatje over gevaren enzo was het omkleden, in de auto stappen en richting de rivier. Onderweg allemaal enge verhalen over wat je moet doen als je uit de raft valt en als ie omkiept enzo, super motiverend :p Bij de rivier aangekomen moesten we teams verdelen en in de raft springen. Onderweg hadden we een aantal watervallen van tussen de 2,5 en de 7 m hoog! We begonnen met de kleintjes, waarbij er bij eentje een op de punt mocht zitten en we er een buiten de raft af zijn gegaan. De grotere bleven we maar in de raft:p Maar nat wordt je evengoed wel, vooral bij die van 7m, daar duik je gewoon met raft en al onder water! We hebben ook gesurft met de raft, waarbij je onder de waterval peddelt, de punt van de raft duikt dan onder water waardoor hij door de stroom tegen wordt gehouden en je dus vast zit in de waterval, en aangezien ik voorin zat was ik zeiknat :p Na het raften nog ff chillen in de zon en toen door naar de hostel. Hier kwam ik op een 8 persoons kamer, waar ik weer allemaal leuke nieuwe mensen heb leren kennen:) Nadat we de spullen hadden gedropt zijn we lekker het zwembad ingedoken :) 's avonds pizza gegeten aant zwembad, super chill.

Zondag zijn we naar Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao geweest (afgekort Whakarewarewa), een oud (thermisch) Maori dorp. Hier hebben ze geen stromend water enzo, maar ze gebruiken de geothermische activiteit om eten te koken en om te baden enzo. Super tof om te zien allemaal! Ook de Hangi Pie geprobeerd, de groente hiervoor koken ze in de hotpools en het vlees en de echte pie bakken ze in hun 'magnetron', een soort van houten kist die boven een hotpoint zit waar zwaveldamp omhoog komt (zie foto). Echt super lekker!
Daarna zijn we gaan lugen, wat echt super tof is! Tis een soort rodelbaan, maar dan zit je karretje niet op een baan vast maar rij je over een weg. Was een paar keer airborne, uit de bocht gevlogen, alles, maar mooi blauw is niet lelijk.. toch..?
Daarna was er nog de kans om Zorbing te proberen, waarbij je in een grote opblaas bal van de berg af rolt. Heb ik niet gedaan want vond t te duur voor die 20 sec dat je naar beneden rolt, maar ben wel in de baan van de bal gaan liggen waardoor ie over me heen is gerold, super grappig :p
Daarna weer de lange weg terug naar huis, onderweg gestopt om super lekkere Chinese take-out te halen:) Ofcourse in de file terecht gekomen waardoor we uiteindelijk pas na ruim 4 uur weer terug waren in Auckland.

Kortom, een weekend vol toffe activiteiten en mooie plaatjes :)

E noho ra!