Week 2.1

17 februari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Zondag met een grote groep naar Mission Bay geweest (zie foto's). Helaas kwamen er naar 2 uur grote regenwolken aan, dus zijn we weer naar huis gegaan. Het is uiteindelijk wel droog gebleven, helaas, dus voor niets eerder naar huis gegaan. Toen vanaf half 4 (na het boodschappen doen) alleen thuis gezeten omdat m'n huisgenootjes de hele dag en avond op stap waren. Ik heb een heleboel mensen om me heen gehad wat super gezellig was, maar daardoor drong het wel weer even goed door dat degene die ik echt wil zien 20000 km verderop zit :( Dit in combinatie met de stress voor m'n eerste stagedag van maandag maakt dat ik me weer afvraag waarom in zo nodig naar NZ moest voor stage..

Maandag dus m'n eerste stagedag gehad, wat al lekker begon met de bussen:s Blijkbaar gebeurd het hier regelmatig, maar ik had niet door dat een bus waar "not in service" op staat toch echt gewoon de bus kan zijn die je moet hebben.. Dus die had ik gemist en m'n volgende bus had 20 min vertraging:s Gelukkig heeft hij die onderweg redelijk ingehaald en had ik voor m'n eerste dag een bus eerder gepland waardoor ik nog ongeveer op tijd was. Ik heb de eerste dag nog geen flikker gedaan maar heb er wel echt super zin in m'n stage gekregen! Omdat m'n drugstest en m'n Verklaring Omtrent Gedrag nog niet binnen waren (en ze dat voorlopig ook niet gaan zijn) heb ik nog geen security clearance. Tot die tijd ben ik 'visitor' :p Gelukkig moet je toch de eerste 1 of 2 weken inlezen (zie foto voor de mooie stapel..) waar ik geen clearance voor nodig heb. Gelukkig is het allemaal super interessant, allerlei onderzoeken die al eerder zijn uitgevoerd waar ik nu op voortborduur en informatie over de PyGCMS waar ik straks mee ga werken. M'n begeleider had veel vergaderingen (de bazen waren er die dag voor allerlei inspecties en vergaderingen e.d. waar zij als teamleider overal bij moet zijn), maar ze kwam wel elke 1,5 uur vragen of alles nog goed ging en of ik vragen had, waar ze dan ook de tijd voor nam om dat allemaal uit te leggen.

Dinsdag ging het bussen gelukkig allemaal goed waardoor ik zelfs een half uur te vroeg was. No problemo, gewoon lekker lezen :p M'n begeleider had muffins gemaakt om te vieren dat ik er was, super lief (en super lekker!). We misten helaas 3 (van de 6) collega's omdat er een schietincident was en blijkbaar doet de afdeling waar ik loop alle schietzaken van heel het land :o Dus het leren werken met de PyGCMS is nog even uitgesteld.
Vervolgens nog het een en ander aan papierwerk afgehandeld en m'n bedrijfsveiligheid cursus gehad en een rondleiding door het hele gebouw e.d. om daarna weer lekker verder te lezen. De dag was voorbij voor ik er erg in had (lees ik was te laat en de deur zat al dicht:o) M'n begeleider was eerder naar huis omdat ze dinsdags altijd om 7u begint zodat ze eerder weg kan om haar kinderen van school te halen. Ik wilde nog even doorgaan met lezen dus ben nog een poos blijven zitten. Toen ik een poosje later opkeek was het al helemaal leeg en zat de deur al op slot (je kan er dan alleen uit met en sleutel, maar die krijg ik pas als ik clearance heb) dus ik moest even iemand lief aankijken om me eruit te laten :p Morgen mag ik mee naar de uni om daar aan een zaak te werken. Gaan van alles onderzoeken met de SEM, kan ik die ook eens in het echt zien! Nu eerst nog ff aan m'n opdrachtjes werken en dan lekker tukken.

Cheers