Week 1.3: Piha

14 februari 2015 - Piha, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Daar was ik alweer! Maar heb vandaag zoveel gedaan, voor ik t vergeet allemaal gelijk maar even opschrijven :p

Vandaag was ik met studenttrips naar Piha. Om 9u moesten we bij de bus zijn, nog zo'n 25 min lopen vanaf m'n appartement, dus moest nog vroeg op ook :p Vandaag vooral met Ymke op stap geweest, die ik heb leren kennen bij de orientatie, was super gezellig :)

De eerste stop vandaag was Waitakere Ranges Regional park, waar we na een korte klim van een geweldig uitzicht hebben kunnen genieten (zie foto's). Vervolgens door naar Kitekite Falls, wat nog goed een half uur lopen was over niet hele chille paden en best stijl omhoog. Wel heel mooi daar! Daar lekker in t ijskoude water gedoken en er natuurlijk ook snel weer uit :p toen hadden we 5 min om te drogen en aan te kleden voordat we weer verdergingen, dus lekker met natte bikini in je kleren. Toen door naar het bekende Piha beach (schijnt een soort van Baywatch te worden opgenomen en het is een geliefde surf stek). Een mooi zwart zand strand met grote rotsen. Helaas was ondertussen de zon vertrokken, maar we zijn nog even tussen de hoge surfgolven gedoken. Vlak voordat we weggingen brak ook de zon nog even door gelukkig:) Toen helaas weer terug naar Auckland. Eerst nog 3 kwartier op een stel spaanse mensen gewacht die blijkbaar standaard te laat zijn. Toen we onderweg waren bleek de handrem van de bus ineens kuren te hebben:s We stonden op best een stijle helling te wachten tot we konden invoegen, toen de handrem er ineens niet af wilde toen de bus weg wilde rijden. Resultaat: een bus waarvan de motor af bleef slaan als hij weg wilde rijden en daardoor alleen maar verder achteruit zakte, niet echt chill kan ik je vertellen.. Uiteindelijk na overleg met de monteur konden we toch verder rijden, al zat k niet heel rustig meer. De verbrand rubber lucht en piepende geluiden ineens overal hielpen ook niet echt mee. Gelukkig toch veilig aangekomen in Auckland, waar we weer een goedkoop biertje konden krijgen :) halve liter voor $5 is echt te cheap hier! Vervolgens met Ymke naar dominos geweest, waar we een pizza hebben gescoord voor $6 en deze lekker buiten op een bankje hebben opgegeten, gewoon omdat het kan :) Nu lekker tukken! En morgen toch eindelijk naar Mission Bay :)

Tot snel!

Liefs Suus