Week 1.2

13 februari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hi!

Het was donderdag helaas geen strandweer :( Gelukkig mocht ik nog m'n bankpas komen halen en moest ik nog een 18+ kaart aanvragen en nog boodschappen doen, dus ben evengoed lekker bezig geweest. Natuurlijk ging er van alles mis met m'n bankrekening, er was een spaarrekening voor me geopend in plaats van een daily use rekening. Deze ter plekke dus maar geopend, maar toen kon ik nog geen geld overschrijven van m'n spaarrekening naar m'n daily use rekening, na 3 keer dingen wijzigen en opnieuw inloggen werkt het nu gelukkig wel! Toen begon het werk voor de 18+ kaart :p Daarvoor moet je eerst een formulier ophalen, deze vervolgens invullen en daarmee naar het politiebureau gaan zodat zij kunnen bevestigen dat jij bent wie je zegt dat je bent. (Politiebureau zit trouwens boven op een berg, heel fijn :p) Vervolgens naar de Postshop om daar je kaart aan te vragen, waar ze ook nog een keer alles gaan controleren waar de politie net al voor getekend heeft. Gelukkig is hij nu betaald en aangevraagd en kan ik 2 weken wachten tot ik m heb! Heb trouwens bij de foto's nog even een voorbeeldje van een van de bergen in Auckland toegevoegd :p Dit loop ik dus iedere dag naar zo'n 20 min naar beneden naar het centrum en de supermarkt en vervolgens met je zware boodschappentassen weer naar boven, goed voor de conditie ;) (m'n huisje ligt aan de andere kant van de berg, dus kan iedere dag eroverheen :p)

Vandaag (Vrijdag) was het super weer! Omdat ik zaterdag naar Piha Beach ga en nu zondag ook met een groepje naar het strand, leek het me wel een goed idee om vandaag dan niet vol in de zon te gaan, dus ook nu niet naar Mission bay geweest. Ik werd best gesloopt wakker, dus had besloten om maar een dagje rustig aan te doen. Toen ik naar beneden wilde gaan om nieuw internet te kopen kwam ik m'n roomie Laurie tegen die vroeg of ik mee ging een ijsje kopen. Nou, graag natuurlijk :p Dus wij de stad in, bleek het helemaal aan de andere kant van de stad te zijn, bij de haven, zo'n 40 min lopen. Alsnog lekker verbrand dus :p Wel een mooi uitzicht gehad op devonport en takapuna en auckland vanaf de andere kant, zie foto's :) Na het ijsje zijn we weer teruggegaan naar het appartement, ff snel wat anders aan getrokken en toen naar provedor voor happy hour (tussen 3 en 7, maar we waren er pas om 6 :( ), Zie foto. Daarna gratis bbq! De worstjes waren niet echt smakelijk helaas, maar ach, blijf een Nederlander, gratis is gratis :p Morgen lekker naar Piha! En zondag met een paar andere interns op zoek naar een ander strand :) Dus tot snel!

Cheers

1. Sander:
    13 februari 2015
    Hier was het anders wel lekker strand weer ;')

... of is dat omdat de kachel op kantoor zo extreem hoog staat :/?
  2. Suusje:
    13 februari 2015
    haha idiot, moet je m ff lager zetten he ;) en jouw strandweer was in mijn nacht.. :( morgen gaat t ook de hele dag regenen, terwijl ik op piha beach zit :(