Welkom op mijn reisblog!

21 januari 2015 - Hilversum, Nederland

Welkom op mijn reisblog van mijn reis naar Nieuw Zeeland! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Ik ga m'n best doen om iedere week wat te schrijven, maar ik beloof niets;) Kom dus snel een keertje terug voor nieuwe reisverhalen en foto’s.

7 februari vlieg ik, via Kuala Lumpur, naar Nieuw Zeeland. Na ongeveer 24 uur vliegen kom ik midden in de nacht aan in Auckland. Ik heb daar een kamer in een studentenhuis, waar ik samen met (waarschijnlijk) 2 andere meiden een appartementje ga delen. Ik heb eerst een week gepland om bij te komen, de omgeving te verkennen en alles te regelen wat ik nog moet regelen. De maandag erop begint m'n stage bij The Institute of Environmental Science and Research!

Tijdens mijn stage ga ik 2 onderzoekjes doen. Het 1e onderzoekje is wat kleiner. Hierbij ga ik resultaten verwerken van eerdere drugszaken, om zo een overzicht te kunnen geven van welke hoeveelheden aangetroffen drugs/voorlopers van drugs indiceren dat er alleen drugs gebruikt is of dat er daadwerkelijk drugs geproduceerd is. Het 2e onderzoek zal het grootste deel van mijn tijd in beslag nemen. Hierbij ga ik kijken naar een stofje wat in glijmiddel van condooms voorkomt. Ik ga kijken hoe goed dit wordt overgedragen op allerlei soorten ondergronden, zoals huid en kleding. Dit stofje komt niet alleen voor in glijmiddel, maar ook in allerlei huishoudelijke middelen, zoals wasmiddel. Ik ga kijken of er met de aangetroffen hoeveelheid van dit stofje valt te bepalen of dit stofje afkomstig is van glijmiddel of van bijvoorbeeld wasmiddel (wat belangrijk is in een verkrachtingszaak).

Naast mijn stage heb ik (via het bemiddelingsbureau) allerlei leuke uitstapjes gepland, zoals raften en locaties bekijken waar Lord of the Rings is opgenomen. Zo krijg ik een deel van het mooie land te zien! Ik doe dit samen met andere studenten die in Nieuw Zeeland zitten via stagereizen.nl. Na mijn stage komt Sander over en gaan we lekker vakantie vieren, met een campertje NZ doortrekken en alles op het gemakje even bekijken:)

Voor nu dus nog 2,5 week voor mijn avontuur begint, het komt nu wel erg dichtbij hoor! Nog even de laatste dingetjes regelen, tas inpakken, afscheid nemen en dan ben ik weg. Wil je op de hoogte blijven, meld je dan aan voor mijn mailinglijst, dan krijg je een berichtje als ik een nieuw verhaal heb geplaatst!

Tot dan!

Xx Suus

1. Evelien:
    22 januari 2015
    Super leuk en ook wel spannend hoor! Alvast heel veel plezier en ik zie je volgende week nog gelukkig! Xx
  2. Suusje:
    22 januari 2015
    Komt goed nichtje:) tot volgende week! Xx
  3. Sander:
    8 februari 2015
    Suus is zojuist in Kuala Lumpur geland na een 12 uur lange vlucht, over 40 minuten mag ze weer boarden richting Auckland :)
  4. Lilyan Lensen:
    8 februari 2015
    Net (zondag 8 febr 12.10 uur) een tijdje met Suus geappt, stond in de rij voor de douane in Auckland. Veilig geland dus :-)
  5. Per en Nicole:
    9 februari 2015
    Hoi Suus.
    Fijn om wat van je te lezen en die gezelligheid komt vast snel!
    Sander komt dinsdagavond in Pijnacker eten. Woensdagochtend kan hij dan uitslapen :-)
    Groetjes Per en Nicole
  6. Suusje:
    10 februari 2015
    Ja hoorde het, en vrijdag weer, blij dat ie niet alleen is :)