Aangekomen in Auckland

9 februari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Ik ben veilig aangekomen hoor! zaterdag om 6u op om vervolgens bijna 4 uur te wachten op schiphol. De vlucht naar Kuala Lumpur was niet tof, ik zat naast een chago vrouw die uiteindelijk veel sliep, waardoor ik 12 uur lang eigenlijk niet van m'n stoel kon. Ik kwam in Kuala lumpur aan om half 8 (lokale tijd) en het was toen al 28 graden. Na wat gezoek en gehaast heb ik de gate gevonden daar, waar ik in de rij kon staan om te boarden. De vlucht van Kuala Lumpur naar Auckland was beter, ik heb bijna de hele vlucht geslapen. Tijdens beide vluchten was er veel turbulentie, bij de laatste draaide ook het vliegtuig soms ineens een kwart om z'n as.

Toen ik eindelijk in Auckland aan kwam moest ik eerst door de douane, waar ik veel te lang voor in de rij heb gestaan, om vervolgens m'n bagage af te halen om nog een keer door de douane te moeten met allerlei checks voor plantenextracten e.d. Nadat ik eindelijk buiten stond, zag ik wel het bordje met mijn naam erop, maar was m'n chauffeur nergens te bekennen. Uiteindelijk had hij door dat ik er was en kwam ie me halen. Onderweg naar het appartementencomplex heeft de chauffeur geprobeerd de receptie aan de lijn te krijgen, maar om 2 uur 's nachts is daar natuurlijk niemand. Na een paar keer bellen nam de manager eindelijk z'n telefoon op, waarna we nog een poos beneden hebben staan wachten voor hij beneden was. Toen hij me wilde inchecken bleek dat ik nog niet kon inchecken omdat ik pas vanaf 2 uur die middag kon inchecken :s Ik heb van tevoren nog gemaild of het ok was dat ik die dag al om 2 uur 's nachts zou komen, maar dat was geen probleem werd me verteld. Nu bleek dus dat het pas vanaf 2 uur 's middags kon, en m'n kamer was nog bezet door degene die er om 11 uur de volgende ochtend uit zou gaan. Daarnaast zat het hele complex al vol en zou er dus geen kamer voor me zijn... Omdat ik verder ook nergens heen kon heeft de manager even gekeken of er toevallig iemand eerder is uitgecheckt, wat gelukkig het geval was! Ik kon dus toch nog mijn bedje in :)

Toen ik uiteindelijk om 4 uur in m'n bed lag had ik totaal geen slaap meer. Ik ben later wel in slaap gevallen, maar toen om 10 uur het wekkertje weer ging was ik alles behalve uitgerust. Toch naar beneden gegaan, want ik moest nog officieel inchecken. Daarna de stad in geweest om een buskaart te halen en even rond te kijken. Ik had 's nachts in de taxi niet gemerkt dat er zulke hoogteverschillen zijn! Zal de eerste dagen wel spierpijn hebben van al dat klimmen hier :p

M'n kamer valt uiteindelijk best tegen, het lijkt op internet veel groter dan dat het in werkelijkheid is en het is allemaal nogal oubollig. M'n kamer is een deel van de woonkamer wat is afgezet met een houten schot/muurtje, wat 2 cm boven de grond eindigt, niet echt privacy dus. Ik heb foto's toegevoegd van m'n huisje en het uitzicht, met in de verte de zee (zie foto's, mapje kamer). M'n huisgenootjes zijn 2 franse meiden die nogal beroerd engels praten en ik amper kan verstaan. Doordat ik de hele dag alleen ben en 's avonds m'n aanspreekpunten niet kan verstaan en vooral vriendlief erg mis, voel ik me nogal eenzaam op het moment :( Ik hoop dat het snel een beetje beter word..

Tot de volgende keer!

Liefs, suus