Week 12

6 mei 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Afgelopen week was een lekker kort weekje:) Voornamelijk bezig geweest met schrijven van m'n project wat ik vorige week heb afgerond.. Wat gaat daar belachelijk veel tijd in zitten:S Hele week al ziekig dus dat helpt ook niet echt mee bij t schrijven.. Vrijdag hadden we end of the month drinks :) Was weer super gezellig! En door alle lekkere hapjes hoefde ik niet meer te dineren :p

Verder heb k deze week een lief pakketje gehad van mams en een van oma en ook nog een van vriendlief :) Wat een luxe, niet?

Was ook wel nodig, want ik kwam vrijdag thuis uit t werk met een plas water in de keuken.. de koelkast heeft het begeven:S aangezien ik het weekend weg ging en er niemand bij de receptie zat kon ik vrijdag niets melden.. dus dat werd pas later..

Vant weekend ben k met Laura naar Tiritiri Matangi geweest, een eiland op ongeveer 1,5 uur met de ferry van Auckland. Omdat hier geen roofdieren zijn leven hier allemaal zeldzame vogels :) De eerste dag hebben we een tour met een gids gemaakt van ongeveer 2 uur. We hebben hierbij allemaal vreemde vogels gezien en allemaal zeldzame planten gezien. Na de lunch hebben we onze spullen in de bunkhouse gedumpt, waar we die nacht zouden blijven slapen. Dit is het enige huis op het eiland, op die van de ranger na. Er zijn 15 bedden en er word gebruik gemaakt van regenwater en een gasoven:p Na de spullen te hebben gedumpt hebben we onze night gear gepakt en zijn we weer naar de haven gegaan, waar we met de zonsondergang pinguins hoopte te gaan zien.. Wij wachten en wachten, tot na de zon onder was, maar geen pinguins gezien. Toen maar op zoek gegaan naar kiwi's. Toen hoorde we rare geluiden, alsof een een of ander wild beest je uit loopt te dagen. Wij gaan kijken, bleken t 2 pinguins te zijn :| Op de terugweg naar huis hebben we een hoop kiwi's gehoord maar helaas niets gezien. Wel spannend hoor, met t gekrijs van kiwi's (beetje een kruising tussen een mens wat word afgeslacht en een wilde kat) in t pikkedonker door het bos lopen! We zijn uiteindelijk veilig aangekomen, maar wel met de nodige hartkloppingen :p Toen eten.. wat een uitdaging! Kregen het gasfornuis niet aan:S Na alle vingers verband te hebben is het toch gelukt! Na t eten (was ondertussen 10u) maar gaan slapen, op een plastic matras met een plastic kussen:S Ben die nacht paar keer wakker geworden van rare koortsdromen, zeiknat van t zweet, m'n hele slaapzak doorweekt:S heel fijn..

Zondag vroeg op want we wilde t hele eiland rond! We zijn gevolgd door Takahe's en gepest door kleine vogeltjes die ons erg interessant vonden maar niet op de foto wilde :p Verder hebben we mooie baaien gezien en mooie uitzichten vanaf de kliffen :) We waren eerder klaar dan gedacht dus konden nog lekker ff opt strand liggen en van t uitzicht genieten :) Om half 4 de ferry weer terug en daarna lekker bij Mexicali gegeten, macho nachos, hmmmmm!! ;)

Toen lekker vroeg te bed (lees 8u) want was nog steeds koortsig..

Tot volgende week!

Liefs

1. Oma Diel:
    14 mei 2015
    Deze mooie foto`s met lieve tekst bij prachtige bloemen hebben opa veel goed gedaan.